måndag 2 januari 2012

Beefeater Gin boostas av svensk kreativitet.

Sista Chansen att vara med i 

Sedan starten 1820 har Beefeater stoltserat med en karaktäristisk flaska som hyllar London och stadens anrika historia. Inför lanseringen av en unik specialutgåva av Beefeater London Dry Gin låter Beefeater Sveriges konsumenter visa sin kreativitet och kärlek för London genom att tävla om att få designa den nya flaskan. 
Stockholm är den stad som har näst flest kreativa människor i Europa. I höst lyfter engelska Beefeater fram den svenska kreativiteten och det bästa inom design och cocktail i Stockholm-London Creative Challenge.

Tävlingen gick av stapeln den 21 oktober och avslutas den 31 januari, 2012. Två vinnare får formge en specialutgåva av den klassiska Beefeater London Dry Gin samt ta fram en signaturdrink som kommer att finnas på utvalda restauranger och barer i Stockholm under 2012.
– Sverige ligger i framkant när det gäller design, kreativitet och innovativa idéer. Nu när
möjlighet gavs att presentera en specialutgåva och unik version av vår klassiska Beefeater ”London-brick” flaska ville vi lyfta fram all denna kreativitet, ge svenska folket
en chans att vara delaktiga i processen av denna unika flaska, säger Rai Fierro, Brand Manager Beefeater.

Ny flaska och signaturdrink
Tävlingen, som finns på Facebook.com/BeefeaterCreative, startar den 21 oktober och
innehåller två tävlingskategorier; design och cocktail. En vinnare koras i respektive kategori, vilka blir bjudna till London och får tillsammans med Beefeaters internationella team formge specialutgåvan och signaturdrinken för Beefeater London Dry Gin. Specialutgåvan och signaturdrinken kommer att finnas på utvalda restauranger och barer i Stockholm under 2012.

Tävlingskategorierna
Design – formge en specialutgåva av Beefeater London Dry Gin
Plockar fram designkunskaperna och ger en tolkning av hur kreativa, moderna London
ser ut genom att formge en ny etikett till den klassiska ”London-brick” flaskan av Beefeater London Dry Gin. Ladda upp en bild av din design och skriv en förklaring till din
design på Facebook.com/BeefeaterCreative

Cocktail – skapa en signaturdrink för Beefeater London Dry Gin
London är känt för sin innovativa barscen där Beefeater London Dry Gin ständigt
figurerat som drinkbas. Plocka fram cocktailkunskaperna och ge en tolkning av hur
London smakar. Ta ett foto av din drink med Beefeater London Dry Gin som bas, ladda
upp bilden på drinken samt ett tillhörande recept på Facebook.com/BeefeaterCreative.

Viktiga datum
Start: 25 oktober, 2011
Senast inlämnat bidrag: 15 januari, 2012
Finalister presenteras: 20 januari, 2012
Vinnarna presenteras: 31 januari, 2012

För mer information, se www.facebook.com/BeefeaterCreative
För mer information om tävlingen, kontakta:
Olivia Jansson, Intro PR, tel: 0763-11 62 48, mail: olivia.jansson@intropr.se
För mer information om Beefeater, kontakta:
Rai Fierro, Pernod Ricard, tel: 08-744 70 00, mail: rai.fierro@pernod-ricard.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar